fredag 22. februar 2008

Elle, melle, deg fortelle...

Oppgaven er å sammenligne og å analysere tre forskjellige blogger. Og da endte det opp med at jeg valgte å se på "Ja vi elsker...", "På hjortefot" og en egen, eller, en som ikke er av de anbefalte på fagsiden, nemlig " shabbychicliving".

Den herlige tittelen "Ja vi elsker..." tilhører en svensk-norsk blogger ved navn Niklas, og er en blogg som, ja, den er elksverdig. Det er kanskje å ta litt hardt i, men jeg syntes både bloggtittelen og stilen er blikkfang. Og selvfølgelig innholdet! Jeg har ikke fått tatt meg tid til å lese gjennom alt, men jeg har lest en del, og det står uttrolig mye som fenger min interesse. Ikke bare det at svensk er et yndig og elskverdig språk, men det at han skriver om norske oppfinnelser for eksempel. Han fortelle og opplyser om norske storheter, om store begivenheter fra spesielle årstall. Også sammeligner han oss, norge, nordmenn, med han, sverige, svensker. En fengende og ganske genial blogg:)

Så har vi bloggen, som ble kåret til årets VG blogg, nemlig "På Hjortefot". Denne bloggen er laget av Kristian som tydelig, liker å jakte! Denne bloggen ER veldig fasinerende! Uttrolig nok, skulle jeg egentlig ikke tro det, men jeg ble sittene en god stund å lese noen av de siste innleggene, og se på bildene nedover. Selve layouten er ganske kjedelig. MEN alle bildene han har gjør liksom opp for det. Historiene han fortelle om jakting og diverse er interessante, syntes jeg. For selv så skulle jeg gjerne ha tatt jegermanns prøven, og jeg går jo på skyting og i HV, så denne bloggen appelerer til ting jeg interesserer meg for, og har glede av å lese om. Så en skal ikke se bort i fra at jeg kommer til å følge med på denne bloggen;)

Så har vi kommet til den siste, og litt mere ukjente bloggen, nemlig "Shabby Chic Living", en fantastisk flott interiør-inspirert side. Denne siden er laget av Marte, som egentlig ikke driver med interiør, men som driver litt med det på fritiden, og som jeg for all del håper på at hun fortsetter med. Kanskje hun kan få en drøm ut i livet! Sidens Layout er veldig fin. Det er ryddig, og alt er ganske stort. Det liker jeg. Og det er uttrolig mange fine bilder og innlegg om ideer og forslag som jeg gjerne skulle gjort selv. Hadde ikke gjort meg noe å ha alt innredet etter denne stilen! En super søt og herlig side som jeg bare blir glad og inspirert av å se på <3 .



Alt i alt har jeg valgt tre flotte blogger, vil jeg si og mene jeg har kommet fram til her! Jeg har ikke noe imot å kritisere, eller å gi konstuktiv kritikk, men ingen av disse blggene jeg valgte trengte det! De trente bare å få ros og oppmuntring, eller, de fortjente bare ros og oppmuntring! Og det er jo gledelig, ikke noe er vel mere humørfyllende eller koselig. Så håper jeg at min blogg kanskje en dag blir på linje med disse. Nå har jeg tre forbilder å rette meg etter, tre ganske forskjellige, så dette kan bli spennende.

2 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Bra innlegg, Hanne. Chabby chic er fine greier, og det mye inspirasjon på bloggen du har valgt. Vurdering er sendt på It's.

    SvarSlett