lørdag 13. august 2011

Late dager, som snart tar slutt...

Ja, da er det ikke lenge igjen til virkeligheten kaller. På tirsdag er det oppstart av skole, skummelt! Jeg har jo ikke gått på skole på et år, så det skal bli rart, skummelt og deilig. Jeg både gruer meg og gleder meg. Og for de som ikke har fått det med seg, (hvem er det jeg snakker med egentlig?) så begynner jeg på HIOA (Høgskolen i Oslo og Akershus) på Grunnskolelærer 1.-7. trinn.

Men før virkeligheten tar meg, så har jeg heldigvis to dager til med fri, venting, forbereding og latskap. Og siden sist har jeg egentlig ikke gjort så mye, men litt har jo skjedd.

Nico, Remy og jeg dro på en spontan tur til Abbortjærn mandag kveld. Det var mye lenger å gå enn vi hadde trodd, og når vi kom fram ble det både kaldt og mørkt, så uten lommelykt bestemte vi oss for å bli til det ble lyst!

Heldigvis hadde vi med engangsgrill og litt pølser - det er alltids godt å varme seg på! 
Men huff, så kaldt det er i Norge! Jeg hadde aldri trodd at det kunne bli så kaldt i august, selv om det var på natten! Så når vi var ferdig med grillen, brukte vi kullet og samlet masse kvist og ved og lagde stort fint bål som varmet masse! Det var gått, da følte jeg meg privilegert og primitiv på samme tid. Og gjett om vi stinket bål når vi kom hjem, og i flere dager fremover!
Rett før vi skulle pakke og dra, så fikk vi endelig fisk (vi startet å fiske i 11 tiden på kvelden, og sluttet i 4 tiden på morgenen). Sjekk de røde øynene! Vi ble ikke helt enige om hva slags fisk det var, og vi(remy) klarte tilogmed å miste den i vannet ETTER at vi hadde renset den... Mort?
Også feiret Bestis bursdag forrige helg også, masse jenter, masse kos!
To av de tre gutta som var der - morroklumper er de ;)
Kipp, Henriette og meg^^ Alle med fine røde øyne...
Alkohyler gjør saker og ting mye bedre!

Drikke-lek, og mye som skjer.
Og kveldens avslutning i byen med ordentlig gate musikk og greier!

Så, det har nå skjedd litt siden sist. Og senest her i forigårs, på fredag, så var først på jobbintervju, så en liten tur i byen for å finne frem til skolen - lærte meg hele to forskjellige veier dit! Så nå er jeg godt rusta til skolestart... Litt bedre rusta hvertfall! Og på vei tilbake til national fra HiOA så nærmest møtte jeg på Kronprinsen vår, han satt i en bil riktignok, men jeg tittet rett inn på han, så i luftlinje var vi bare en halvmeter unna hverandre. I etterkant angret jeg på at jeg ikke vinket til han.. Så dro jeg til Vindern for å besøke mamma^^ 

Så noen av disse dagene har jeg fått noe ut av. Var jo på tur i dag også forresten, oppå spiraltoppen i Drammen. Jøss, jeg blir litt overrasket over meg selv her.

Har du overrasket deg selv i det siste? Og gleder du deg til virkeligheten begynner igjen?

-HOJ











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar