lørdag 15. mars 2008

GOD PÅSKE! <" )

NÅ er det påske! Og det er herlig. Ikke fordi jeg sitter å mimrer om jesus sine storheter, men fordi det betyr FRI. Og det skal jammen bli godt med litt fri. Og påsken er jo en høytid, og i høytider (ferier) er man glad, og når man er glad så er man med de man er glade i, venner. Også er jo påsken kjent for sin krim. Påsken er den STORE krim høytiden. "Døde menn går på ski" er en super bok av Knut Nærum, som jeg anbefaler på det sterkese, og som er perfekt og lese nå i påsken!



Pulsen slår,
hjertet går.
Fortere, fortere.
Hva gjør meg så redd?
Si meg – hva har skjedd?
Alt blir så mørkt,
jeg kan ikke se.
Jeg leter etter noe,
jeg begynner å le.
Latter blir til gråt,
min hake er våt.
Smaken av salt.

Plutslig blir det lyst,
noen tar min hån,
jeg er ikke lenger på bånn.
Du drar meg opp,
mine øyne slutter å renne.
Jeg er plutselig på topp,
det er deilig å kjenne.
Ikke forlat meg,
for alltid vær min venn.
Venner som deg -
får man ikke lett igjen!

1 kommentar:

  1. Så fint du har gjort det her igjen. Jeg håper du har en herlig påske :)

    SvarSlett