fredag 16. juli 2010

Shutter Island

Er dette en film dere må se? Å ja da!

Det er noen dager siden nå, men jeg leide og så Shutter Island, og jeg digger filmen! Til tross for at jeg var livredd for å se den først... Jeg er nemlig utrolig redd for å se skumle filmer. Jeg takler ikke skrekkfilmer, hater blod og gørr, og å skvette. Men likevel følte jeg at jeg måtte se denne filmen, for min søster anbefalte den (ikke det at hennes anbefalinger innen film har gått helt hjem hos meg tidligere...) og det har jo vært en liten snakkis film. Så jeg satt meg ned å så på den, jeg forventet det verste, og endte opp med å se den en gang til med min kjære. Han har forresten lik smak som meg når det kommer til film. Men vi begge to endte opp med å digge filmen.
Shutter Island er en genial thriller regissert av Martin Scorsese, og med Leonardo DiCaprio i hovedrollen. Det er også et stjernespekter av gode skuespillere i filmen, og en tvist som får deg til å undre i flere dager. Filmen var spennende hele veien, uten at den var ekkel eller skummel. Litt skummel kanskje....


Jeg leste på et par forum etter å ha sett filmen, og det er mange forskjellige syn på hva som er rett. Og helt ærlig så er jeg ikke enig med noen av de som fortalte hva de trodde var rett. I tillegg så sa de fleste at de skjønte hva tvisten var før de startet filmen omtrent.... Da tror jeg at disse personene er skikkelig filmnærder, for verken jeg eller søster eller min kjære så dette. Vi ble alle veldig overrasket! Så jeg anbefaler å se denne filmen på det sterkeste! Om jeg skal gi terningkast, må jeg gi terningkast 5 sterk.


Også må jeg få legge til, at Leonardo er en utrolig genial skuespiller som jeg tror de fleste har lagt litt i glemmeboksen... Men han er virkelig en god skuespiller, som har gjorte gode comeback de siste årene. Og jeg håper han fortsetter ;)


Har dere sett filmen? Hva syntes dere? Og hva syntes du om Leonardo?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar