lørdag 9. april 2011

Vivo en Albir Palace

Da er jeg kommer hjem igjen fra Spania! Og det er vel ikke for ingen ting at det heter HJEM, KJÆRE HJEM!

Men jeg har hatt det helt fantastisk. Deilig vær, også gjorde vi noe hver dag. Tror min kjære koste seg masse også. Og pappa da =)

Og nå ligger jeg på sofaen dopa ned på smertestillende og febernedsettende... Dårlig gjort at jeg alltid må bli syk når jeg har vært ute å reist.. Jaja. Jeg er hvertfall frisk til mandag! Også tenkte jeg å vise noen bilder fra ferien.

Vi spiste på en fancy restaurant "Tutti Quanti", hvor vi fikk servert entrecôt på en glodvarm stein, slik at vi kunne bestemme selv når den var ferdigstekt. Også måtte vi få slik lekker bekledning (smekke) som du ser på bilde^

Deilig jordbær milkshake etter den første dagen hvor vi hadde gått lang tur ut til fyret i Albir.

Namm<3 (Ser ikke så veldig fresh ut...)

Sitter å skuer utover havet i strålende sol i "El portet" (som betyr havna).


Her sitter vi på verandaen til min tante som bor i Spania, på "Cumbre del sol" (soltoppen) De har helt fantastisk utsikt, man kan se helt over til Ibizza når det er klart vær, noe det som regel er...

Pyntet til middag, og klar for å sjekke utelivet i Albir, noe som det var veldig lite av... Hehe

Min deilige kjærste<3

Her er vi nesten kommet på toppen av borgen i "Guardalest". Super utsikt, på et spennende landskap. det ligger i innlandet mellom fjell, på en liten topp, slik at det fra gamledager av skulle være vanskeligst mulig for fiendene å komme til. - å ha med pappa som er gratis sjåfør og guide er ikke så værst! =D

Dette er også i den lille innenlands byen, og vi er på et micromuseum. Det vil si at det er minimal kunst, laget på ting som er små fra før av. Som på insekter, sneglehus, inne nøtter og blomster, og det er såvidt du ser det som er gjennom en lupe...

Detter er laget av sand! Stilig, ikke sant? Det var flere som laget slike syke skulpturer bare ved hjelp av sand, si så også en hai, og en framstillign av jesus sitt siste måltid med disiplene sine i virkelig størrelse! Helt sykt! Også satt de som hadde laget det her der døgnet rundt og passet på og samlet inn penger...

Stranden i Benidorm, ca 20 min kjøretur med bil, eller 40 med buss fra der vi bodde.

Den eneste gode drinken jeg fikk der nede - champagne og jordbær. Ellers var alle ande drinker jeg bestilte 70% sprit og 30% brus/blandevann. Det smakte helt J"#¤& for å si det sånn... Men det gikk mye i San miguel og Sangria! =)

Dette er bare en av mange kirker vi var innom. De er ganske mektige de kirkene, i forhold til de vi har her i Norge... Dette var fra kirken i gamlebyen i Althea.

Her er jeg! Sport som bare det! På vei oppover Bernia fjellet.

Her står Remy inni en ruin av borgen på Bernia fjellet. Her stoppet vi å spiste etter å ha gått i to timer, før vi gikk ned igjen.

Strålende fornøyd sitter vi i solnedgangen og drikker en kaffe før vi skal spise.

Litt senere på kvelden. Her har vi akkurat kommet tilbake til Albir sentrum, etter å ha gått oss en lang tur ut til hovedveien, hvor min kjære mente han hadde sett noen nattklubber - problemet var at det bare var skikkelig shabby strippeklubber å finne, så vi dro tilbake.

Pønta meg for at jeg og min kjære skulle ut å kose oss i Benidorm denne kvelden.

SMIL. Endelig fant vi et sted og spise som tok imot gjester så sent...

OG vi var dumme og bestilte Paela, som smakte helt for jævelig! ALT som var oppi gryta hadde skal/bein i seg... gaah... Jeg brekker meg bare jeg tenker på der. SÅ vi rørte litt rundt slik at det så ut som vi hadde spist noe, også smilte vi, betalte og gikk og spiste pizza der vi hadde spist pizza sist vi var i Benidorm! 

Her er vi i en gotte som man må gå igjennom når man klatrer på en klippe som heter "Ifach".

Og her er en russisk kirke - av elle ting. Vi måtte bare kjøre innom den og se på den, for den var så spesiell.

SÅ! En spesiell takk for turen til Pappa, som virkelig var en strålende reiseguide, og en takk til min kjære, som var fantastisk å reise med! Og til meg selv, fordi jeg koste meg og det var deilig med ferie =D

Har du noen ferie planer i nærmeste framtid? Hva syntes du om Spania?

-HOJ

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar