fredag 28. oktober 2011

Har blitt lærer!

Eller, jeg har vel ikke blitt lærer helt enda... Men denne uken har jeg vært i praksis - altså prøvd meg som lærer og ikke minst observert i en 1. klasse. Det er kjempe gøy! Og spesielt gøy å finne ut at man mest sannsynlig har valgt rett yrke. Jeg har fortsatt litt lyst til å bli spesial pedagog, for jeg har litt angst for å ikke få tid til alle elevene mine, og når man er spessped så har man jo ett og ett barn av gangen.... Men jeg har mange år å finne ut av dette på, også skal jeg jo være i praksis hele neste uke også! I tillegg til masse skoleoppgaver og en eksamen som nærmer seg, og at jeg føler jeg ikke får tid til noe...

Meeen.. Nok snakk om bekymringer (for nå). Jeg har jo ikke gitt lyd fra meg hele denne uka, og det er jo rett og slett fordi jeg har hatt fulle arbeidsdager og vært litt småsyk, så sånn er det. Jeg har jo ikke så mange lesere som har savnet meg heller, men det er helt greit :) Jeg skriver vel mest til meg selv...

Litt bilder fra uka:

Min kokkekunst som vanlig...
I Tønsberg var det en stakkars liten en som hadde mistet skoen sin...

Tur med Marvin i T-town

Mamma har kjøpt seg ny bamse - med supersøt joggedress - elsk :D


Ja, det er dette vi driver med i praksis - jeg maste på Nina om å flette meg, for hun er så sinnsykt flink til å flette!
Men vi jo også mye fornuftig i praksis - en liten smakebit av ukeplanen som de flinke praksislærerene våre har laget og planlagt for oss!

Også har vi gjort litt selv - her er to didaktiske relasjonsmodeller vi har fylt ut i forhold til undervisning vi skal ha til uka - så det er litt arbeid og ikke bare kos på barneskolen!

Og i kveld har jeg kost meg med Pistasjnøtter, vin, cola og tv =D

Også har jeg stelt neglene - det ble som vanlig ikke så veldig fint, kan ha noe å gjøre med at neglene mine ikke er så fine i utgangspunktet.... Men nå er jeg hvertfall klar for Halloween i morra!

Mitt neglekit - med alt som trengs av lakk, fil, polering, tang og selvfølgelig hodelykt - et veldig festlig syn hver gang jeg steller neglene, for vi har svært dårlig lys i leiligheten, så hvis jeg skal se hva jeg gjør må jeg ha på lykten... :P

Og slik så haugen med pistasj-skall ut etter at jeg hadde pløyd meg igjennom en hel pose. Den posen virker så stor, men det er sikkert 60% skall og 40% nøtter. Og halve kosen med pistasjnøtter er jo å skrelle dem!

Så, dette var en liten bit av uken min. Jeg ser at jeg legger ut veldig mye bilder av mat - kan ha noe med at det interesserer meg (på godt og vondt - i ordets rette betydning - jeg er glad i mat!). Men det får de leserene jeg ikke ha bare bære seg over med!

Nå fortsetter kvelden med vin og tv-kos. Og i morgen skal jeg ha et slags komme-i-gang-med-jobb-møte hjemme hos meg - det både gruer jeg meg og gleder jeg meg til! Også er det Halloween party på kvelden - jeg skal prøve å være en overbevisende pirat =) 

Ha en strålende helg! Skal du feire litt i Halloweens ånd?

-HOJ

1 kommentar:

  1. Jeg prøver å ikke dra ut nå før bursdagen min :P Om jeg får det til er jo en helt annen sak, men skal prøve å ikke knekke første helgen :) Ser ut som at du har hatt en awesome uke, så utrolig bra at du er sikker på linjen du har valgt, det er så utrolig viktig for videre motivasjon! Og jeg liker å se bilder av mat, jeg legger jo ut en del selv.. Blir jo stolt når man kokkelerer! :D Har du det fiint? Og ja, mannen i bakgrunnen var fin han ja :P

    SvarSlett