tirsdag 20. desember 2011

Her er det 2 slag som gjelder!

Her i huser blir det ikke bakt 7 slag nei (er det 7 slag?), Her blir det bare lagd to! Pepperkaker og Marsipan! Først på Lørdag bakte jeg pepperkaker, på søndag lagde jeg marsipan med familien i Tønsberg og i går (mandag) pyntet jeg og Remy pepperkakene! Moro! 

Her er alt klart - har jukset litt med deigen, den er ferdigkjøpt! Også hadde jeg kaffen klar ^^

Også måtte det jo kjøpes inn litt pønt! Som vi brukte i går =)


Fine grisene, som ble litt brent... :P

Jeg fant ut at det ikke var så lett å flytte deigen fra benken til brettet, så pepperkakedamen ble nesten hodeløs...

Men det som er fint med pepperkaker - er at jeg kan lappe sammen hodet igjen! 

Sånn! God som ny, nesten... Hodet er litt deformert.. 

Og det førte brettet ble litt godt stekt.. Er det ikke alltid sånn? Merk at pepperkake mannen er mest brent!

Så måtte vi ha litt små pepperkaker også! (Har faktisk ikke smakt på dem enda...)

Og jeg ville virkelig ikke la noe deig gå til spille, så her ser du hvordan jeg bruker siste rest! 


Og etter at pepperkakene ble deformert etter å flytte dem til brettet, fant jeg ut at det var like så greit å lage de rett på brettet! Se så fiiine <3

Klar beskjed!
Sånn var det med selve pepperkakebakingen, jeg storkoste meg! Hadde på julemusikk, sang med, og jeg brukte faktisk akkurat så lang tid som to jule-cd-er tok på å bake, hehe... =)

Remy lå med omgangssyke på søndag, så han fikk ikke vært med på marsipanlagingen, men han fikk pyntet litt! Vi pyntet med sjokolade her hjemme :P

Pakket og klart til å gi bort som konfekt ^^

Lekkert, ikkesant?

De ser jammen gode ut! Jeg har ikke smakt på marsipanen heller, for jeg liker ikke marsipan, ironisk.. tror de helt til høyre er gode da! De har nugat fylt inni seg... 
Så de hadde feilberegnet litt på sjokoladen når jeg var der på søndag, så jeg tok med mine hjem for å pynte de her, og det var like så greit si! Og i går pyntet vi pepperkakene - de ble så fine så! 

Fine, sant?

Vi har jo hengt opp mange pepperkaker nå da! I alle vinduer og over dører, nå lukter det pepperkaker i hele huset =P

Dette er den deformerte dama... hehe

Også måtte vi pynte de små pepperkakene litt også! de kan henge på treet :P 

Og her er julepynten, som jeg har sittet i timer og knytt snorene på... litt mye glitter kanskje... 

Og i går hadde vi digg middag! Pannekaker og ertesuppe =)

Så slik er det med den saken! Nå skal jeg stelle meg, så en tur til byen å møte en gammel venninne jeg ikke har sett på lenge. I morgen er planen å dra innom gamle-jobben, barnehagen, og hilse på! *gledermeg*! Og på torsdag håper jeg å få møte Maria, som jeg heller ikke har sett på lenge. Og på fredag reiser jeg med mamma til Tønsberg og blir der til søndag, så skal vi til Mormor og Morfar på 1. juledag. Det er planen fremover! Også må jeg få klemt inn julevask og henting og pynting av juletreet før jeg drar! 

Man kan ikke få sagt det nok - GOD JUL! Gleder du deg til jul!?

-HOJ

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar